Annons:
Etikettövrigt
Läst 1322 ggr
Elin-Li
2013-02-25 22:10

Hundtjuvar

Bilen är en vit Renault Master (transportbil med skåp) av äldre årsmodell ca 8 gammal. Kan ha varit av från 04-05. Regnummer BH0883BO.
Tyvärr hanns det inte med att se någon nationalbeteckningen på bilen riktigt.
 Men fler har sett bilen så det kommer kanske fram lite senare i dag. Men det kan ha varit UA som står för Ukraina och alla männen var av utländskt ursprung. Det är polisanmält. Den här händelsen har jag kopierat från fb. Det hände vid Fredriksberg. Som tur var hade hunden en pejl så ägaren kunde åka ikapp bilen som stannat ca 5 km från upptagsplatsen, Det var 5 män i bilen och alla stack till skogs utom en som hundägaren kunde tala med. Men personen kunde knappt engelska. Han fick som tur var tillbaka hunden. Det är hundägaren själv som berättat detta i en grupp jag är med i på fb.

// Elin-li, 

Annons:
Honestyisdead
2013-02-25 22:14
#1

När skulle detta ha hänt?

Konstigt att det alltid är vita skåpbilar. Varesig det handlar om barnabortrövare, pedofiler eller hundtjuvar.

vallhund
2013-02-26 08:11
#2

Den skrönan har cirkulerat i flera år o polisen har dementerat det hela gånger flera.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Mantissa
2013-02-26 19:26
#3

..och sen hittar man 101 hundar i en knarklada. Kanske inte allt är skrönor som man hör..

Honestyisdead
2013-02-26 19:42
#4

Man får ju som privatperson se till hur troligt det faktiskt är att människorna skulle vara så dumma att år efter år använda samma fordon ;) Även tjuvar brukar vara lite smartare än så.

Visst ska man veta att det sker stölder, men har man koll på sitt djur är risken inte speciellt stor för det.

För övrigt har jag inte läst något om var dessa hundar kom från. Är det bevisat att alla var stulna?

Fillixa
2013-04-10 19:29
#5

Såg en varning på fb för några dagar sedan om detta!

Ett utdrag av texten:

VARNING!!!! En stor vit skåpbil körde upp på vår gård  (Blekinge/Smålandsgränsen september 2012)

De som såg detta tror att detta var hundtjuvar i en vit skåpbil (ser ut som en Iveco) med ett svenskliknande regnummer!

Jag vet inte mer om detta dock!

Honestyisdead
2013-04-10 19:36
#6

åter igen, den vita skåpbilen är en myt.

Annons:
Fillixa
2013-04-10 19:38
#7

Det var en bild på bilen med ett firmamärke på. På bilden syns också personer i bilen. (bilen var avställd), men jag vet inte mer i dagsläget.

Inlägget är delat 22706 gånger, kanske är det en bluff!

Honestyisdead
2013-04-10 20:07
#8

det har varit bild på bilen nästan var gång jag har sett varningar. En dag varnades det i två olika delar av landet, hur troligt är det?

Fillixa
2013-04-10 20:15
#9

Ok, du har säkert bättre koll om detta än jag har!

Jag personligen har bara sett denna varning.

Honestyisdead
2013-04-10 20:18
#10

Ok. Det är synd att det antagligen varnas helt i onödan.
Till slut blir det som när man ropar varg.

Någon länkade en gång till polisens sida där det stod att ryktet inte var sant. Var kanske ett annat rykte än detta, men det var också en vit skåpbil.

Man får vara uppmärksam alltid, inte bara på vita skåpbilar.

Fillixa
2013-04-10 20:25
#11

Ja som sagt, det är bra att vara uppmärksam inte bara på vita skåpbilar!

-Det händer ju så mycket mysko och hemska saker!

Upp till toppen
Annons: