Annons:
Etikettvalpar-uppfödning
Läst 1291 ggr
dundeer
2013-07-02 22:47

Genetik hjälp :)

Vi har tänkt para våran russkiy toy tik ( SE57909/2011 ) och har två hanar att välja mellan och jag blir lite nyfiken hur färgfördelningen skulle bli och vad som hade kunnat dyka upp med respektive hane! De är då Robin ( se27978/2012 ) eller Stolt Heroic Titan of Fire ( SE23751/2010 ) :)

Cizzi, Black and tan u: Black and tan e: Red, har 2 sobel syskon och sobel längre bak på mammas sida.

Hero: Red hans föräldrar finns inte på skk eftersom dom är från vitryssland men hans syskon är Sobel och red and tan

Robin: Brun med tan tecken, föräldrar finns inte på skk av samma orsak och har inga syskon.

Kanske inte är till jätte stor hjälp när jag inte kan få reda på pojkarnas anlag..

Annons:
Elin-Li
2013-07-02 23:26
#1

Det är jättesvårt att säga när man inte vet vad som ligger bakom. Är det viktigt för sig vad du vill ha för färger? Är det ngn speciell färg? Har du bild på dessa hundar du nämner? Min personliga åsikt är att du väljer den hanen som kroppsnässigr kompliterar de icke rastypiska drag som din tik har. Man vill ju att komma de generationen ska bli så bra som möjligt:)

// Elin-li, 

dundeer
2013-07-02 23:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

nej nej, färgen är inte alls viktig, bara jag som är nyfiken i en strut ^^ 

vi har tittat ut dessa pojkar just för att båda passar våran flicka bra, vi vill ha lite mer behåring (hon är lite för dåligt behårad enligt mig men är helt godkänd långhår), och räta till lite små fel på henne som hon iofs har växt till sig, men ingen är ju perfekt ;D 

http://www.stolts.se/hanar.html (Stolt Heroic Titan of Fire)

http://www.furutun.se/default.asp?sida=russkiytoyhanar&parent=Our%20Dogs ( ROBIN HOOD z BURSZTYNOWEJ KOLEKCJI)

Våran på bild :)

Elin-Li
2013-07-03 10:05
#3

Hon är supersöt! Helt ok behåring. Jag personligen skulle nog kanske önska något längre men hon är superfin! Hur stor är hon? Vilt och manlhöjd? Det finns annars en hane som heter Djurgårdens Ivan the brave heart som är jättefin. Vet inte hans regnr men har har superfina linjer bakom sig han har även brown & tan bakom sig (hans mor) och hans far är b&t. Har underbart temperament:) Du kan se bilder på honom på www.kenneldjurgarden.se

// Elin-li, 

dundeer
2013-07-03 20:02
#4

jaa hon är ju godkänd för att vara LH men jag personligen gillar mer fluff! (A) hon väger ca 2.2 och är typ 25/26 i mkh, har inte mätt henne då hon är borta med mamma, men jämförde henne med daghunden som är ungefär lika stor ^^ 

Ska absolut kolla in han! :)

dundeer
2013-07-03 20:04
#5

jag hitta han inte på skk :s

dundeer
2013-07-03 20:14
#6

nu hittade jag han ! ska absolut fundera på han oxå ^^

Annons:
Elin-Li
2013-07-03 21:14
#7

Underbart temperament:)

// Elin-li, 

dundeer
2013-07-03 21:25
#8

De viktigaste ^^ Men tack! :)

Upp till toppen
Annons: