Annons:
Etikettövrigt
Läst 1725 ggr
SuperLimm
6/11/13, 6:04 PM

Är intresserad av rasen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Detta verkar vara en underbar liten ras. Jag är inte så mycket för små hundar egentligen men på dagiset där jag har min cocker är det en liten RT hane vid namn Simon. De flesta små hundar jag träffat har varit osäkra och rädda vilket gjort dom väldigt skälliga. Sen träffade jag Simon och man kan väl säga att han stal mitt hjärta lite. Han är pigg och framåt, busig och nyfiken. han hälsade på mig utan minsta rädsla och busade med mig. Han skällde inte en enda gång. 

Jag har varken hört om rasen så mycket innan eller träffat någon annan som har rasen. Kan ni inte berätta lite om era hundar, hur dom är i olika situationer osv. Är dom helt rumsrena eller kan det hända att dom skvätter lite inne? 

Berätta lite allt möjligt! :)

Simon på bild, en riktig fotomodell!

Mvh Linn

Annons:
Elin-Li
6/11/13, 8:18 PM
#1

Jag har två rt hemma. De är båda rumsrena men det krävdes mycket träning. Har även gjort det med de andra ry jag haft. Jag tränar agility, lydnad och viltspår med min och de älskar det! De är helt orädda och älskar att vara med mig jämt. Jag har med dem till skolan, på jobbet… Ja över allt. Det är inte problem. Åker dessutom kommunalt med dem. De går bara och lägger sig och sover. Superlätta att ha och göra med:)

// Elin-li, 

SuperLimm
6/11/13, 8:26 PM
#2

Vad härligt! Hur gamla var dom när dom blev rumsrena? Antar att du gjorde som vanligt då och bara sprang ut med dom hela tiden? :)

Mvh Linn

Elin-Li
6/11/13, 9:28 PM
#3

de var typ 6 månader tror jag. Men är inte helt säker:) Ja, jag gjorde det gamsla vanliga sättet med mycket beröm när de gjorde av sig ute:)

// Elin-li, 

SuperLimm
6/11/13, 9:43 PM
#4

okej inte så gammalt då ju! :) Det är väl den biten jag är mest orolig för, att hunden inte kommer vara rumsren..

Mvh Linn

dundeer
6/22/13, 6:44 PM
#5

Vi har en Liten tjej här hemma, hon lärde sig fort att göra ute! hade en schäfer vlp som var 2 veckor yngre än henne samtidigt och cizzi (ryssen) blev rumsren snabbare än zilla :)

SuperLimm
6/23/13, 12:05 AM
#6

#5 okej vad härligt att höra! :)

Mvh Linn

Annons:
Elin-Li
6/23/13, 11:39 AM
#7

De är inte så vara bara man sätter tydliga regler och är konsekvent:)

// Elin-li, 

Upp till toppen
Annons: